ODGOVORNO SPOLNO PONAŠANJE

Informiranost smanjuje rizik

Tribinu pod nazivom Odgovorno spolno ponašanje za učenike osmih razreda organizirao je stručni tim naše škole i učiteljica biologije Marija Kovačić. Cilj je tribine podizanje kvalitete života mladih, informiranje o vlastitom psihičkom i fizičkom zdravlju i spolnosti. Gošća tribine bila je poznata osječka ginekologinja dr. Zvjezdana Fuštin koja je strpljivo odgovarala na brojna učenička pitanja. Govorila je i o ginekološkom pregledu i rizicima kojima su izloženi mladi ako ne paze na svoje zdravlje.

Tribina je obogaćena predavanjima prihologinje Roberte Crnčić i pedagoginje Dijane Skorup, uvodnom i završnom riječju učiteljice Marije Kovačić, projekcijom filma Jutro poslije, a posebna zanimljivost tribine bila je dramsko-scenska izvedba Priča o Bruni i Vesni koju je s našim učenicima uvježbala učiteljica Zvjezdana Sikra-Golemac.
Učenici su izrazili svoje zadovoljstvo održanom tribinom uz želju da ovako korisni događaji postanu praksa.
A.Š.

Sudnica na satu lektire

UČENICI IZVRSNO PRIPREMLJENI

Učenici 8.b razrednog odjela sa svojom nastavnicom hrvatskoga jezika Anitom Šojat organizirali su Sudnicu. Glavni optuženi bio je Marko Labudan (Nikola Zelić), a časni sudac Antun Buljubašić u ime razrednog odjela optužio ga je po osam točaka izvrsno napisane optužnice, utemeljene na književnom djelu Slavka Kolara Breza.
I branitelj (Ivan Gregorić) i tužiteljica (Bernarda Budimir) odlično su se pripremili za suđenje pa su se svjedoci Janica (Rebeka), gospodin nadšumar (Bruno), Janičina prijateljica Ivka (Ana F.), Kata (Maja) i Jaga (Sandra) našli u križnom ispitivanju u kojemu su se izvrsno snašli. A da bi govorili istinu i samo istinu pobrinuo se sudski službenik Matej M.
Tijekom suđenja podneseni su i video dokazi iz filma Breza. Završne riječi branitelja i tužiteljice snažno su zatražile pravdu za Marka Labudana. Porotnici nisu mogli donijeti odluku nakon vijećanja pa je rezultat bio neriješen što zahtijeva novo suđenje. Tako su učenici 8.b razrednog odjela osigurali još jednu sudnicu u ovoj školskoj godini.

Noć čitanja

TKO ŽMIRI

Učenici 7.a razrednog odjela zajedno sa svojom nastavnicom hrvatskoga jezika Anitom Šojat organizirali su 25. studenoga Noć čitanja. U školi su se sastali u neuobičajeno vrijeme: u petak u 20.00 sati. Čitala se knjiga Hrvoja Hitreca Smogovci. Osim čitanja knjige cijelu noć bile su organizirane različite aktivnosti u timskom radu. Pogledale su se i neke epizode igrane serije Smogovci.
Najzanimljivija je bila igra Tajni zadatak u kojoj su učenici po školi tražili sakrivene kuverte u kojima se nalazio zadatak koji su mogli riješiti tek kad pronađu sve kuverte. Ništa manje zanimljiv nije bio i Veseli zadatak u kojemu su timovi organizirali Ponoćne vijesti. Latinicu u kojoj su gostovali likovi iz knjige, Festival Smogovaca na kojem se pjevalo, a dramatizirali su se i najzanimljiviji dijelovi knjige uz stvaralačku nadogradnju fabule. Završetak svih noćnih aktivnosti bio je kviz.
Ipak, najzanimljiviji dio noći bila je igra Žmire u praznoj školi, a učenici su se obradovali i nenadanom tajnom gostu koji je stigao zajedno s pizzom u ponoć.
Svi učenici dobro su se zabavili, a u predviđenom vremenu za spavanje (od 4.00 do 8.00) u vrećama za spavanje se pričalo, smijalo i još uvijek papalo. Noć čitanja završila je u 8.30 kada su učenici otišli svojim kućama. Svi se slažu kako bi ovakvih aktivnosti trebalo biti češće.

PROJEKT INDIJA


• CILJ: što bolje upoznati buduću najmnogoljudniju zemlju svijeta

Buduću najmnogoljudniju zemlju svijeta odlučila sam obraditi na nešto drugačiji način. Prvo se rodila ideja o izradi velikog plakata u obliku državnog teritorija Indije. Učenici su bili podijeljeni u četiri grupe (prirodno-geografska obilježja, stanovništvo, gospodarstvo i kultura Indije) te su dobili detaljne upute za rad. Njihov zadatak bio je prikupiti zadane slike, karte, dijagrame te osnovne podatke o zadanim temama. Također su trebali donijeti potreban pribor za rad poput škara, ljepila, flomastera i hamer papira. Moj zadatak bio je oblikovati četiri velika hamer papira čijim će se spajanjem dobiti plakat u obliku Indije. Budući da u školi imamo četiri šesta razreda, postupak je trebalo ponoviti isto toliko puta.

Drugi zadatak učenika bio je u grupama zalijepiti prikupljene slike te napisati najvažnije podatke na svoj dio Indije. Predviđeno vrijeme za izvršenje zadatka bio je jedan školski sat. Za vrijeme rada u pozadini je tiho svirala indijska glazba. Idući sat bio je planiran za izlaganje grupnih radova. U međuvremenu dijelovi Indije su spojeni i prvi rezultati već su bili vidljivi na panoima u hodnicima. Nakon što je svaki učenik izložio svoj dio, svi su ocijenjeni.

Za sat ponavljanja najavljena im je gošća koja zna indijski. Bila je to Ivana Đuranić, prof. informatike i indiologije koja se rado odazvala mom pozivu te posjetila sva četiri šesta razreda.
Osim kratkog predstavljanja na indijskom, pripremila je i zanimljivu prezentaciju fotografija sa svojih putovanja u Indiju i odgovorila na bezbroj znatiželjnih učeničkih pitanja. Kroz prezentaciju učenici su mogli ponoviti već naučeno te naučiti neke zanimljivosti poput onih o školi ispod drveta, kravama na plaži, crvenim bananama, šarenim kamionima, bogovima Slonu i Majmunu, ogromnim palačinkama…

Kako bi sat bio što zanimljiviji, profesorica Ivana je na početku svakog sata zamolila da joj se iz razreda pošalju najbolji učenici. Dok je ostatak razreda nestrpljivo čekao da se učenici vrate ponavljajući i provjeravajući naučeno gradivo, profesorica Ivana odijevala je učenike u tradicionalnu indijsku odjeću.

jevojčice su bile odjevene u sari dug 8 metara, kosa im je bila ukrašena zlatnim ukrasim, a na licu su imale poznate indijske modne dodatke - naljepnice koje izgledaju kao drago kamenje. Dječaci su bili puno jednostavnije odjeveni, nosili su košulju te im je na glavi bio turban. Reakcije učenika u razredima su bile veoma ugodne, učenici su bili oduševljeni i veoma iznenađeni.
Profesorica Ivana im je detaljno opisala svaki dio odjeće te im razvukla jedan sari po učionici da se stvarno uvjere koliko je velik.

Svim učenicama u razredu na sredinu čela, između obrva, nalijepila je originalan indijski nakit koji izgleda kao biser. Slušajući toliko zanimljivosti o Indiji te gledajući oduševljena učenička lica, odlučila sam napraviti jedan tradicionalni indijski kolač. Nakon degustacije mišljenja su bila različita, no svi kolačići ubrzo su nestali. :) O uspješnosti projekta svjedoče mnogobrojni iskreni osmijesi i sretni učenički pogledi!

Mia Kiridžija, prof. geografije

Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija Projekt Indija