Zanimljive radionice u područnoj školi

Filmska čarolija jedne kišne večeri

U ponedjeljak 13. studenog 2017. god. u Područnoj školi Sarvaš održan je projekt Filmska večer u kojem su sudjelovali svi učenici i učitelji područne škole. Kroz niz zanimljivih radionica učenici su doživjeli film na posve neobičan i maštovit način.

Kišno predvečerje toga ponedjeljka u Područnoj školi Sarvaš bilo je sve, samo ne tmurno. Naime, u školi se po prvi put održala Filmska večer, projekt koji su učitelji osmislili za učenike razredne i predmetne nastave. Riječ je o nizu kratkih radionica na kojima su učenici upoznali i interpretirali suvremena i klasična filmska ostvarenja, susreli se s tehnikom izrade kratkih filmova, rješavali različite kreativne filmske zadatke vezane za filmsku glazbu, filmska izražajna sredstva, filmske nagrade, filmske zanimljivosti, a istovremeno se radionicama poticalo i suradničko učenje.

Radionice su trajale po 30 minuta, a skupine učenika izmjenjivale su se u radu. Učenici razredne nastave sudjelovali su u radionicama Oscar i crveni tepih, Biti u kadru, Filmska otkrivalica-skrivalica i Uglazbimo film. Na radionici Oscar i crveni tepih saznali su sve o najvećoj filmskoj nagradi, uljepšali su svoj Oscar i prošetali crvenim tepihom kao prave filmske zvijezde. Radionicom Biti u kadru učenici su upoznali osnovna filmska izražajna sredstva – kadar, filmski plan, rakurs i rez, Filmska otkrivalica-skrivalica zabavila je učenike različitim filmskim zanimljivostima koje su trebali otkriti kroz igru. Radionicom Uglazbimo film učenici su se nakratko vratili u povijest i saznali kako su uglazbljeni prvi filmovi, a zatim su improvizirajući različitim instrumentima stvarali filmsku glazbu za nekoliko kratkih scena filmova, stvarajući zvučni film prema vlastitom osjećaju.

Učenici predmetne nastave sudjelovali su u radionicama Stop animacija, Filmska pogađalica, Tišina, snima se! i The Sound of Music. Radionicom Stop animacija učenici su nakratko postali filmski stvaratelji, upotrebljavajući različite materijale (kartonske figure, plastelin, šibice, Lego kocke) kojima su pripremili nekoliko filmskih kadrova. Filmska pogađalica zabavila je učenike natjecanjem među skupinama u kojoj je najvažnije bilo pažljivo promatrati filmske plakate i isječke te otkriti točan odgovor, a radionica Tišina, snima se! postala je filmski studio u kojem su naši učenici bili redatelji, snimatelji i glumci. Naslov filma The Sound of Music (Moje pjesme, moji snovi) uveo je učenike u čaroliju filmske glazbe, pružajući im mogućnost da se na radionici upoznaju s nekim od najpoznatijih filmskih pjesama.

Nakon završetka svih radionica učenici su se okupili na središnjem trgu škole gdje je započeo kviz Filmski tragači, napeta potraga za kuvertama u kojima se nalaze pitanja. Kuverte su bile skrivene po cijeloj školi, a učenici su ih trebali što prije pronaći i točno riješiti pitanje koje se nalazi u njima. Učenik s najviše točno odgovorenih pitanja dobitnik je vrijedne nagrade – poklon bon (ulaznice) za CineStar Osijek. Najuspješnija filmska tragačica bila je Petra Vuleta, učenica 5.d razreda.

Fotografiranjem na crvenom tepihu i razgledavanjem kipića Oscara završila je uzbudljiva i nepredvidiva Filmska večer. Osmjesi, ljubav prema filmovima i zabava povezali su sve učenike u ovoj čarobnoj večeri prepunoj filmskih iznenađenja i vjerujemo da će ju dugo pamtiti.

Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri Filmska čarolija jedne kišne večeri



Iskustveno učenje trećih razreda

Pogled iz ptičje perspektive


Učenici 3.a i 3.b razreda sa svojim učiteljicama Nadom i Melitom u petak 15. rujna 2017. provjerili su kako je gledati svijet iz ptičje perspektive, a oduševljenju nije bilo kraja!

Iako pomalo uplašeni viješću da će toga jutra provesti sat prirode i društva ni manje ni više nego na terasi donjogradske jedanaesterokatnice, učenici trećih razreda matične škole spremno su krenuli u neobičnu avanturu. Budući da se tijekom rujna na nastavi prirode i društva obrađuju sadržaji koji su učenicima pomalo apstraktni, učiteljice se odlučile zorno pojasniti učenicima nove pojmove.

Uspevši se dizalom na vrh zgrade, učenici su imali priliku, kao na dlanu, vidjeti na kojoj strani svijeta izlazi Sunce, na kojoj strani zalazi, gdje se nalaze sjever i jug. Odredivši stajalište kao mjesto promatranja prostora koji nas okružuje, upoznali su značenje pojmova – obzor (horizont, vidokrug) i obzornica. Vidjeli su panoramu Osijeka te odredili položaj važnijih objekata u gradu (Saponia – istok, naša škola – sjeveroistok, župna crkva i Drava – sjever, željeznički most – sjeverozapad, Eurodom i katedrala – zapad, Gradski vrt – jugozapad, gradska četvrt Jug II – jug). S vrha zgrade motrili su Baranju i posebice se razveselili što vide čak i brežuljak koji se nalazi u susjednoj Mađarskoj.

Veseli i cvrkutavi, baš poput ptica, prepuni dojmova, vratili su se dizalom na tlo. Brzo i lako naučili su nove pojmove jer iskustveno učenje je nezamjenjivo!

Pogled iz ptičje perspektive Pogled iz ptičje perspektive Pogled iz ptičje perspektive

Dan jabuka

Kraljica voća među našim učenicima i roditeljima

Učenici 4.a i 4.b razreda 19. listopada 2016. godine sa svojim su učiteljicama i roditeljima obilježili Dan jabuka te se prisjetili važnosti jabuke koju se često naziva kraljicom voća.

Učenici 4.a i 4.b razreda naše škole sa svojim učiteljicama Ivankom Ćutek i Gabrielom Petranović u utorak 19. 10. 2016. obilježili su Dan jabuka kroz radionicu s roditeljima. Vrijedno i maštovito ukrasili su svoje učionice te nestrpljivo čekali roditelje da se pojave. U 16,30 sati stigli su roditelji s velikim osmjehom i u velikom broju ne znajući što ih očekuje. Učenici su roditeljima recitirali svoje pjesme o jabukama te ih upoznali s različitim sortama jabuka. Mogli su čuti o odlikama i podrijetlu starih sorta jabuka kao što su prava srčika, božićnica, dinja, crvenka, dicovery i mnoge druge te o novim sortama jabuka kao što su idared, gloster, jonagold, elstar… Saznali su i ponovili zašto su jabuke zdrave te kako su se prije upotrebljavale u ljekovite svrhe. Učenici su ispričali brojne zanimljivosti i izreke o jabukama. Nakon poučnog i zanimljivog predavanja, roditelji su također dobili zadatak – uz pomoć papirnatih ubrusa različitih boja i ljepila izraditi svoju jabuku na papiru te joj nadjenuti ime. Roditelji, bake, djedovi odlično su se zabavljali s učenicima i izradili vrlo zanimljive radove. Za kraj radionice svi su se počastili domaćim kolačima od jabuka, sokovima, grickalicama od jabuka koje su napravili i donijeli naši vrijedni roditelji.

I za kraj jedna pjesma o jabukama učenice 4.b razreda Dorotee Šabić:

Jabuko moja mala,
što si brzo procvjetala,
ti si voće slatko,
jeo bi te svatko.

U ruci jabuka,
osmijeh od uha do uha,
u srcu jedna poruka:

SRETAN VAM DAN JABUKA!

Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka

Maleni scenaristi i glumci

Ružno pače u našoj školi

Na satima dodatne nastave iz hrvatskog jezika učenici 2. a razreda okušali su se u pisanju scenarija i pripremanju predstave prema poznatoj bajci Hansa Christiana Andersena Ružno pače.


Na dodatnoj nastavi iz hrvatskog jezika učenici 2. a razreda pisali su scenarij prema bajci Ružno pače H. C. Andersena. Koliko su bili uspješni u tom pothvatu govori i činjenica da su, osim napisanog scenarija, odglumili bajku i samostalno izradili materijale potrebne za izvođenje na sceni. Učenici su si međusobno podijelili uloge koje su uvježbavali uz pomoć i podršku učiteljice Ivanke Ćutek koja se pobrinula za glazbu i tonske efekte potrebne za predstavu. U izradi scenografije pridružila im se i gospođa Ana Jelavić, majka učenika Luke, koja kaže da je zajedno s učenicima uživala u zajedničkom radu.
Rezultate svojeg rada učenici su 18. ožujka prikazali svojim prijateljima učenicima nižih razreda naše škole koji su njihovu pripremljenu predstavu nagradili velikim pljeskom i nekoliko puta zatražili njihov izlazak na binu. Učenici su također priredili i prikazivanje predstave za svoje roditelje, braću, sestre, bake i djedove čime su im potvrdili da se u svima njima nalaze glumački talenti.
AKoliko su učenici uživali u svojem radu, kazuje i činjenica da s nestrpljenjem očekuju novu predstavu u kojoj će ponovo imati priliku biti mali scenaristi, scenografi i glumci.

Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi

Kreativna geografija

IZRADA VULKANA I FOSILA OD GIPSA

Kako napraviti otisak svoje najdraže školjke u gipsu ili izraditi vulkan, neka su pitanja na koje su učenici petih razreda dobili odgovore na satima geografije.

Nakon obrađenog gradiva o reljefu Zemlje učenici su dobili priliku izraditi vulkan i fosile od gipsa. Učenici 5.a i b razreda pozvani su na dodatnu nastavu geografije gdje su u parovima izrađivali vulkane od gipsa. Uz pomoć i budno oko nastavnice i sve male kemijske trikove ipak su trebali biti brzi i okretni kako se gips ne bi stisnuo i zaustavio njihov rad. Učenici su bili zadovoljni i ponosni na svoje vulkane koji su bili spremljeni na sušenje, a na idućem susretu su obojani.

Učenici 5.c su donijeli svoje najdraže puževe i školjke u školu te jedva dočekali dio sata kada će dobili priliku napraviti njihov otisak u gipsu. Bili su oduševljeni kako su im otisci ispali i jedva su dočekali svoje radove pokazati ostalim razredima. Naime, neki od učenika su kod kuće pokušavali otisnuti školjke u različitim podlogama i nikad im nije uspjelo ovako uredno i precizno jer nisu znali za jedan „tajni sastojak“. Sada su bogatiji za još jedno iskustvo!

Osim izrade vulkana učenici su imali priliku pratiti i erupcije vulkana koje su neki njihovi prijatelji i prezentirali na nastavi.

Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila