Dan jabuka

Kraljica voća među našim učenicima i roditeljima

Učenici 4.a i 4.b razreda 19. listopada 2016. godine sa svojim su učiteljicama i roditeljima obilježili Dan jabuka te se prisjetili važnosti jabuke koju se često naziva kraljicom voća.

Učenici 4.a i 4.b razreda naše škole sa svojim učiteljicama Ivankom Ćutek i Gabrielom Petranović u utorak 19. 10. 2016. obilježili su Dan jabuka kroz radionicu s roditeljima. Vrijedno i maštovito ukrasili su svoje učionice te nestrpljivo čekali roditelje da se pojave. U 16,30 sati stigli su roditelji s velikim osmjehom i u velikom broju ne znajući što ih očekuje. Učenici su roditeljima recitirali svoje pjesme o jabukama te ih upoznali s različitim sortama jabuka. Mogli su čuti o odlikama i podrijetlu starih sorta jabuka kao što su prava srčika, božićnica, dinja, crvenka, dicovery i mnoge druge te o novim sortama jabuka kao što su idared, gloster, jonagold, elstar… Saznali su i ponovili zašto su jabuke zdrave te kako su se prije upotrebljavale u ljekovite svrhe. Učenici su ispričali brojne zanimljivosti i izreke o jabukama. Nakon poučnog i zanimljivog predavanja, roditelji su također dobili zadatak – uz pomoć papirnatih ubrusa različitih boja i ljepila izraditi svoju jabuku na papiru te joj nadjenuti ime. Roditelji, bake, djedovi odlično su se zabavljali s učenicima i izradili vrlo zanimljive radove. Za kraj radionice svi su se počastili domaćim kolačima od jabuka, sokovima, grickalicama od jabuka koje su napravili i donijeli naši vrijedni roditelji.

I za kraj jedna pjesma o jabukama učenice 4.b razreda Dorotee Šabić:

Jabuko moja mala,
što si brzo procvjetala,
ti si voće slatko,
jeo bi te svatko.

U ruci jabuka,
osmijeh od uha do uha,
u srcu jedna poruka:

SRETAN VAM DAN JABUKA!

Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka Dan jabuka

Maleni scenaristi i glumci

Ružno pače u našoj školi

Na satima dodatne nastave iz hrvatskog jezika učenici 2. a razreda okušali su se u pisanju scenarija i pripremanju predstave prema poznatoj bajci Hansa Christiana Andersena Ružno pače.


Na dodatnoj nastavi iz hrvatskog jezika učenici 2. a razreda pisali su scenarij prema bajci Ružno pače H. C. Andersena. Koliko su bili uspješni u tom pothvatu govori i činjenica da su, osim napisanog scenarija, odglumili bajku i samostalno izradili materijale potrebne za izvođenje na sceni. Učenici su si međusobno podijelili uloge koje su uvježbavali uz pomoć i podršku učiteljice Ivanke Ćutek koja se pobrinula za glazbu i tonske efekte potrebne za predstavu. U izradi scenografije pridružila im se i gospođa Ana Jelavić, majka učenika Luke, koja kaže da je zajedno s učenicima uživala u zajedničkom radu.
Rezultate svojeg rada učenici su 18. ožujka prikazali svojim prijateljima učenicima nižih razreda naše škole koji su njihovu pripremljenu predstavu nagradili velikim pljeskom i nekoliko puta zatražili njihov izlazak na binu. Učenici su također priredili i prikazivanje predstave za svoje roditelje, braću, sestre, bake i djedove čime su im potvrdili da se u svima njima nalaze glumački talenti.
AKoliko su učenici uživali u svojem radu, kazuje i činjenica da s nestrpljenjem očekuju novu predstavu u kojoj će ponovo imati priliku biti mali scenaristi, scenografi i glumci.

Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi Ružno pače u našoj školi

Kreativna geografija

IZRADA VULKANA I FOSILA OD GIPSA

Kako napraviti otisak svoje najdraže školjke u gipsu ili izraditi vulkan, neka su pitanja na koje su učenici petih razreda dobili odgovore na satima geografije.

Nakon obrađenog gradiva o reljefu Zemlje učenici su dobili priliku izraditi vulkan i fosile od gipsa. Učenici 5.a i b razreda pozvani su na dodatnu nastavu geografije gdje su u parovima izrađivali vulkane od gipsa. Uz pomoć i budno oko nastavnice i sve male kemijske trikove ipak su trebali biti brzi i okretni kako se gips ne bi stisnuo i zaustavio njihov rad. Učenici su bili zadovoljni i ponosni na svoje vulkane koji su bili spremljeni na sušenje, a na idućem susretu su obojani.

Učenici 5.c su donijeli svoje najdraže puževe i školjke u školu te jedva dočekali dio sata kada će dobili priliku napraviti njihov otisak u gipsu. Bili su oduševljeni kako su im otisci ispali i jedva su dočekali svoje radove pokazati ostalim razredima. Naime, neki od učenika su kod kuće pokušavali otisnuti školjke u različitim podlogama i nikad im nije uspjelo ovako uredno i precizno jer nisu znali za jedan „tajni sastojak“. Sada su bogatiji za još jedno iskustvo!

Osim izrade vulkana učenici su imali priliku pratiti i erupcije vulkana koje su neki njihovi prijatelji i prezentirali na nastavi.

Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila Izrada vulkana i fosila

Dan zdravih restorana u PŠ Sarvaš

VITAMINI I MINERALI


Učenici 3.c potaknuti igrokazom „Vitamini i minerali“ osmislili su zdravi jelovnik i ponudili ukusnu hranu.

Učenici 3. c razreda imali su vrlo zanimljiv dan. Nakon obrađenog igrokaza Sanje Petrov: "Vitamini i minerali", dobili su zadatak, po skupinama, izraditi jelovnik kojim će zadovoljiti potrebu za svim vitaminima i mineralima. Skupine su podijelile uloge i osmislile Dan zdravih restorana. Svaka skupina je imala kuhare, konobare i recepcionare. Izradili su jelovnike i cjenike. Kako bi bilo još uzbudljivije, učiteljica je pozvala i ocjenjivački sud: učiteljice, asistentice, čika domara i tetu spremačicu. Žiri je obilazio restorane, kušao ponuđenu hranu, promatrao osoblje, uslužnost, brzinu i spretnost. Nakon kratkog vijećanja uslijedila je i konačna ocjena. Žiri se usuglasio kako je svaka skupina uložila puno truda u predstavljanju svoga restorana. Najviše pohvala dobili su "Zdravi san" i "Dječji užitak" s bogatom i raznovrsnom ponudom te brzom uslugom, no pohvalu zaslužuju i "Restoranski vitamini" i "Mekso" ničemu ne zaostaju.


Dan zdravih restorana Dan zdravih restorana Dan zdravih restorana Dan zdravih restorana Dan zdravih restorana

Neobična lektira

LOVRAKOV STUDENI

U 3. c razredu PŠ Sarvaš Lovrakov "Vlak u snijegu" kao neobična lektira.

Naravno, kao i svi učenici trećih razreda i mi smo pročitali lektiru i vodili dnevnik čitanja. Učiteljica je lektiru provjerila kao „RPL“ – razumijevanje pročitane lektire. Nakon toga slijedilo je ono najzanimljivije: vodili smo raspravu o podmićivanju. Na satu Likovne kulture izrađivali smo lutkice i osmislili igrokaz na temu Perinog podmićivanja. Gledali smo film „Vlak u snijegu“ i uspoređivali ga s književnim djelom te se natjecali u kvizu znanja „Tko će prije u vlak“. Nakon toga smo pisali sastavke sa zadatcima: Kada bih bio učitelj u Velikom Selu, Kada bih bio jedan lik u romanu, Nastavi roman. Bilo je vrlo zanimljivih uradaka. Na satu Glazbene kulture orila se pjesma i „vlakić“ je kružio razredom, a nastala je i skupna pjesmica „SARVAŠKI ZADRUGARI“. Na kraju smo sve začinili „RAZREDNIM SVATOVIMA“.

SARVAŠKI ZADRUGARI
ĐAČIĆI SMO VESELI.
OD SREĆE PLESALI.
DVA U LIJEVO, DVA U DESNO
PA SVE VIŠE PLESNO!

KAD SE KNJIGE SLOŽE,
TORBA PREKO RAMENA MOŽE.
I SVE ŠTIMA KAD SMO SKUPA,
NAŠA TREĆAŠKA EKIPA!

VESELI SMO, RAZIGRANI,
SLOŽNI KAO PRAVI ĐACI.
VOLIMO SE IGRATI,
POMALO UČITI, ALI I BUČITI!

KADA PROBLEMI DOĐU
JA SAM MALO TUŽAN.
SKUPIMO SE!
PA GLAVOM MUĆNIMO.
ZADRUGA JE SNAGA
KOJA NAS SPAJA!

NAŠ JE RAZRED JAKO MALI,
ALI LJUDI, ŠTO NAM FALI?
MI SMO VRIJEDNI I UČIMO,
NAJBOLJI SMO KAD SE MUČIMO!

MI SMO MALI ZADRUGARI.
NAŠU SLOGU NIŠTA NE KVARI!
 
Neobična lektira Neobična lektira Neobična lektira