eTwinning projekt

Što je to ljubav za učenike sedmih i osmih razreda

Učenice i učenici 7.d i 8.c razreda Područne škole Sarvaš sa svojim razrednicama E. Živković i M. Matijević od rujna sudjeluju u eTwinning projektu Ljubav je...Tri zadnja zadatka u projektu bila su izrada čestitki, slanje (prave) pošte učenicima i učiteljima te prikaz zaprimljenih čestitki iz drugih škola.

Budući da je riječ o međunarodnom projektu, neke su čestitke duže putovale pa ćemo ih otvoriti tek po povratku u školske klupe u drugom polugodištu.

Do tada želimo vam svima zdravu, sretnu i uspješnu novu 2018. godinu!

Video učenika o projektu možete pogledati ovdje:

https://youtu.be/iiJ5RwQJ5Ng

Projekt „Mi, sedmaši“

Ljubav na prvi pogled, studij, pravednost učitelja – o čemu razmišljaju naši učenici?

Učenici sedmih razreda Područne škole Sarvaš anketama su istraživali kako razmišljaju njihovi vršnjaci.

Tijekom mjeseca studenog učenici sedmih razreda Područne škole Sarvaš bili su uključeni u projekt nastave matematike pod nazivom Mi, sedmaši. Cilj projekta bio je istražiti kako razmišljaju učenici sedmih razreda. Učenici su bili podijeljeni u sedam skupina, a svaka skupina imala je zadatak osmisliti anketu na zadanu temu, provesti ju među učenicima sedmih razreda područne škole, statistički obraditi dobivene podatke i predstaviti rezultate na zajedničkom satu matematike.

Projekt je osmislila i vodila učiteljica matematike Maja Matijević, a integraciji nastave matematike i informatike pridonijela je i nastavnica Katarina Miloloža koja je poučila učenike kako izraditi grafičke prikaze dobivenih rezultata pomoću programa MS Excel i prikazati ih prezentacijom u programu MS PowerPoint.

Teme anketa bile su budućnost, zdravi život, slobodno vrijeme, život u školi, ljubav i sreća, učenje te internet i sigurnost. Neki su nas rezultati razveselili, nekima smo se uistinu nasmijali, a neki su nas rastužili. Primjerice, 60% učenika sedmih razreda vjeruje u ljubav na prvi pogled, 33% učenika odabralo je pravednost kao najvredniju kvalitetu učitelja, 75% učenika planira studirati, većina učenika zdravo se hrani vrlo često, a 54% učenika sedmih razreda, nažalost, ne vidi budućnosti u Hrvatskoj.
Bio je to zanimljiv istraživački zadatak kojim su naši sedmaši mnogo naučili o sebi, ali i o drugima. Nadalje, učenici su razvijali svoje matematičke i informatičke kompetencije koje će im zasigurno biti korisne u budućnosti.

Mi, sedmaši Mi, sedmaši Mi, sedmaši

Završen projekt u našoj školi

Izrada stare slavonske kuće i iskorištavanje sunčeve energije

Tijekom školske godine 2015./16. učenici 6., 7. i 8. razreda sudjelovali su u projektu izrade stare slavonske kuće i iskorištavanja sunčeve energije uz potporu nadležnog ministarstva.

Projekt izrade stare slavonske kuće i iskorištavanja sunčeve energije započeo je u rujnu 2015. god., a završen je u lipnju 2016. Uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, učiteljica povijesti Marijana Lukić, učiteljica biologije i kemije Emanuela Živković i učiteljica tehničke kulture Ivana Kapetanović te učenici 6., 7.i 8. razreda cijele su školske godine marljivo izvršavali propisane zadatke projekta ne bi li na vrijeme postigli cilj.

Na satima modelarstva učenici su samostalno izrađivali makete tradicijskih slavonskih kuća. Rekonstruirali su kuće izradom staklenika koji je podigao opću kvalitetu stanovanja, tj. izradili su samostalno solarne kućice.

Ekolozi su izrađivali mini projekte o obnovljivim izvorima energije, očuvanju energije, zbrinjavanju otpada, recikliranju, štednji struje, uređenju okoliša, a središnji zadatak bio je ušteda energije. Izrađivali su prezentacije i plakate koje su izvjesili u školi tijekom obilježavanja Dana planeta Zemlje.

Učiteljica povijesti i učenici osmih razreda radili su mini projekte o načinu života i kulturi građenja stambenih objekata nakon Drugog svjetskog rata u bivšoj Jugoslaviji, s naglaskom na građevine u Slavoniji. Izrađivali su makete slavonskih kućica od papira i plakata.

Nakon realizacije projekta, kupljenim alatom i priborom dobivenim od sredstava projekta učenici će moći nastaviti izrađivati makete i modele i narednih godina što dosad nisu mogli jer nisu imali potrebne alate. Tim projektom svi su sudionici uvidjeli važnost korištenja obnovljivih izvora energije, naučili su što je pasivna solarna kuća i kako ona funkcionira.

Završen projekt Završen projekt Završen projekt Završen projekt Završen projekt Završen projekt

Prvašići kao ekolozi

Zajedničkim snagama štitimo naš okoliš

Pozivom „Čuvajte zemlju i travu, one su topli dom pužu, bubamari i mravu!“ otisnutim na ploče uz puteljak prema Dravi, učenici 1.b razreda naše škole uspješno su završili veliki ekoprojekt.

Tijekom protekla dva tjedna učenici 1.b razreda odazvali su se pozivu udruge „Mali ekolozi“ te su s učiteljicom Melitom Zanze odlučili učiniti nešto vrijedno za očuvanje okoliša u svom gradu. Učiteljica je prepoznala problem onečišćenja puteljka koji uz Donjogradsko groblje vodi do šetnice uz Dravu, a tim puteljkom učenici često odlaze na izvanučioničku nastavu uz rijeku. Učenici su smatrali da, iako su maleni, mogu učiniti veliko djelo.

Nizom nastavnih sadržaja u razredu, motivirani likovima iz crtanog filma „Leteći medvjedi“, osvijestili su važnost brige o okolišu, a izvan učionice spremno su se uhvatili u koštac s razbacanim smećem i šikarom koja je zagušila puteljak. Učenicima su podršku pružili roditelji, a njih troje aktivno je i sudjelovalo u akciji. Pripomogao je i susjed dobrog srca te djalatnik Unikoma koji je odvezao vreće sa smećem. Vojnici Hrvatske riječne mornarice oduševili su se malim prvašićima i njihovim trudom. Zajedno s djecom uz raskrčeni puteljak postavili su ploče koje su učenici sami oslikali, a koje služe kao upozorenje svim prolaznicima da pripaze na čistoću!

Tom ekološkom akcijom naši najmlađi učenici ponosno su pokazali kako se voli mjesto u kojem odrastaju u velike ljude!

Štitimo naš okoliš Štitimo naš okoliš Štitimo naš okoliš Štitimo naš okoliš Štitimo naš okoliš Štitimo naš okoliš

Međunarodni projekt informatičke edukacije ''sat kodiranja''

NAŠI PRVI PROGRAMERSKI KORACI

Učenici trećih i četvrtih razreda PŠ Sarvaš sa svojim učiteljicama postali su dio međunarodnog projekta informatičke edukacije.

Osječka informatička udruga Osijek Software City prepoznala je u međunarodnoj inicijativi ''Sat kodiranja'' (''Hour of Code'') zanimljiv i poticajan program uključivanja i najmlađih generacija u informatički svijet, kroz brojne edukativne module za učenje programiranja, prilagođene svim uzrastima - počevši od onih najmlađih. Međunarodna inicijativa kojoj su se pridružile razne informatičke tvrke i pojedinci iz cijeloga svijeta osmislili su niz kvalitetnih materijala u obliku informatičkih radionica iz kojih su učiteljice iz Sarvaša vrlo lako stvorile kvalitetnu osnovu za jedan ''Sat kodiranja'', ali i potaknule učenike na daljni samostalni rad. Učenici trećih i četvrtih razreda sa svojim učiteljicama uspješno su odradili sve informatičke izazove te tako postali dio projekta koji ove godine ima cilj angažirati ukupno sto milijuna učenika širom svijeta.