Dan sjećanja

Učenici četvrtih razreda posjetili Vukovar

Učenici četvrtih razreda naše škole 16. studenog 2016. godine posjetili su Vukovaru u organizaciji udruge „Sinovi domovine“, Osijek.

Udruga „Sinovi domovine“ iz Osijeka omogućila je četvrtim razredima naše škole posjet Vukovaru u znak sjećanja na žrtvu toga grada u Domovinskom ratu. Na putu prema Vukovaru voditelj Hrvoje Mađarević učenicima je pripovijedao o Domovinskom ratu u kojem je sudjelovao kao mladić. Slušali smo snimke izvještaja ratnog izvjestitelja Siniše Glavaševića iz grada Vukovara koje su nastale tijekom opsade grada. Autobusom smo prošli pored tvornice obuće „Borovo“ gdje se nalazilo atomsko sklonište pod nazivom „Comerce“ u kojem je bio improvizirani ratni bolnički centar.

Prošli smo prigradskim naseljem Lužac gdje je bio ratni put pod nazivom „Put spasa“ koji je vodio kroz kukuruzna polja te pored simbola Vukovara – vodotornja. Posjetili smo crkvu sv. Filipa i Jakova gdje smo pogledali dokumentarni film o gradu i prošetali crkvom koja je za vrijeme rata bila razrušena. Učenicima se iznimno svidjela vojarna 204. vukovarske brigade u kojoj je danas smješten vojni muzej u kojem su razgledavali vojna vozila, oružje, podrume i improvizirane bunkere te poslušali edukativno predavanje voditelja o opasnostima mina i što trebaju učiniti u slučaju da pronađu minu ili neki nepoznati predmet.

Nakon kratke stanke za objed, uputili smo se na „Ovčaru“ gdje su predsjednici razreda, njihovi zamjenici, učiteljice i voditelji zapalili svijeće te se pomolili za sve Vukovarce pogubljene na tom mjestu. U Muzeju vučedolske kulture bilo je iznimno zanimljivo razgledavati muzejske eksponate i slušati pripovijedanje kustosice muzeja. Posjetili smo i Memorijalno groblje gdje smo također zapalili svijeće, položili vijenac i zajedničkom molitvom pred grobovima Blage Zadre i Marka Babića odali počast svim civilima i braniteljima koji su pokopani na tom groblju. Posjetili smo centar grada i prošetali mostom koji je učenike oduševio jer je oslikan 3D tehnikom. Na povratku smo posjetili Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti gdje je učenicima posebnu pozornost privukao tenk ispred muzeja.

U nastavku pogledajte fotografije svega onoga što smo posjetili i što je na učenike ostavilo snažan dojam.

Dan sjećanja Dan sjećanja Dan sjećanja Dan sjećanja Dan sjećanja Dan sjećanja

Terenska nastava 6. razreda u Park prirode Papuk

Dvadeset trećeg rujna 2016. godine osvanuo je prekrasan sunčani dan, idealan za planiranu terensku nastavu Prirode 6. razreda u Park prirode Papuk.

Pedesetčetiri učenika iz sva četiri razredna odjela (dva iz MŠ i dva iz PŠ) uputili su se s osmijesima na licima, rancima punima hrane i vode i uzbuđenjem koje se nije dalo skriti u park-šumu Jankovac. Jankovac je jedno od šest zaštićenih lokaliteta unutar samog Parka prirode Papuk. Ondje su nas dočekala dva stručna voditelja koja su nam kroz laganu šetnju park-šumom predstavili njen prirodni, geografski i povijesni značaj. U šetnji poučnom stazom učenici su razgledali Jankovačka jezera, grob grofa Josipa Jankovića, Maksimovu spilju, Staklarsko groblje, upoznali brojne biljne i životinjske vrste, doživjeli slap Skakavac te sve okrunili rješavanjem zanimljivih zadataka u radnim listićima.

S licima punim doživljaja, polupraznim rancima i umornim nogama krenuli smo kući na zasluženi odmor.

Terenska nastava na Jankovac Terenska nastava na Jankovac Terenska nastava na Jankovac Terenska nastava na Jankovac Terenska nastava na Jankovac Terenska nastava na Jankovac

OSMAŠI U VUKOVARU

Učenici 8. a, b i c razreda učili o Domovinskom ratu te odali počast vukovarskim braniteljima i civilnim žrtvama.

U sklopu projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“ boravili smo u Vukovaru 22. i 23. rujna. Već sam dolazak u prostor vojarne, u kojoj se nalazi Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar, izazvao je u nama emocije. Dan je započeo predavanjima „Domovinski rat“ i „Bitka za Vukovar“ u kojima nam je podrobno objašnjeno zašto je do rata došlo, što se događalo s našom domovinom te koje su važnosti pojedinih akcija u obrani suvereniteta Republike Hrvatske. Saznali smo kako je vukovarskih branitelja bilo oko 1800 nasuprot 30 000 vojnika (JNA i paravojnih formacija), no uspjeli su im se oduprijeti punih 90 dana. Predavanja su bila dokumentirana fotografijama i video zapisima.

U nastavku dana posjetili smo Gradski muzej Vukovar koji se smjestio u dvorcu Eltz, danas prekrasnoj zgradi, a u ratu neprepoznatljivoj ruševini. Obišli smo i Muzej vučedolske kulture i saznali puno zanimljivih činjenica te vidjeli dojmljive eksponate. Popodne smo proveli upoznavajući centar grada Vukovara, a navečer smo se zabavljali u disku s ostalim osmašima iz ostalih pet škola.

Sljedeći dan započeo je obilaskom memorijalnih lokacija na kojima smo odali počast svim sudionicima Domovinskog rata. Memorijalno groblje žrtava Domovinskog rata kojim dominiraju potpuno isti grobovi hrvatskih branitelja te 938 bijelih križeva ekshumiranih civilnih žrtava izazvale su u nama tugu, ponos i zahvalnost. Vukovarska bolnica-mjesto sjećanja, u čijem je podrumu vjerno rekonstruiran život nekoliko stotina ranjenika i bolničkog osoblja 1991., ostavila nas je u tišini i razmišljanju kao i logor Ovčara gdje je ubijeno oko 264 ljudi dovedenih iz vukovarske bolnice. A onda Trpinjska cesta i dva junaka, Blago Zadro ( legendarni zapovjednik) i Marko Babić (junak koji je uništio 14 tenkova). Na kraju smo u sklopu vojarne, pod vodstvom najsimpatičnijeg predavača, bojnika Anđelka Batinića, obišli Memorijalni muzej Domovinskog rata, prikaz koncentracijskih logora Stajićevo i Begajci te razgledavali eksponate iz rata (tenkove, transportere, avion, brod).

Posjet Vukovaru je završio porukama mira i kvizom znanja na kojemu smo ujedinjenim snagama Osijek- Sarvaš osvojili 1.mjesto, a za to su zaslužni učenici David Marković-Đurin, 8.b i Juraj Anđal, 8.c.

Nikada ne smijemo zaboraviti Vukovar i trebamo se sjećati svih koji su svoj život dali za Hrvatsku u kojoj živimo.

Osmaši u Vukovaru Osmaši u Vukovaru Osmaši u Vukovaru Osmaši u Vukovaru


GAJEVCI ULJEPŠAVAJU SVOJU ŠKOLU

 
Učenici od 5. do 8. razreda Osnovne škole Ljudevita Gaja u srijedu 6. travnja 2011. posjetili su novootvoreni trgovački centar Portanova. Udruga Boje doma i trgovački centar odlučili su pomoći našoj školi u oslikavanju prostora u školskom hodniku, a pripremna likovna radionica za likovno natjecanje održana je na drugom katu centra Portanova u 17,00 sati u pratnji učiteljica Jelene Pehar, Katarine Miloloža i učitelja Dejana Varge. Učenici su s veseljem prihvatili zadatak kojim će urediti i uljepšati svoju školu. Svaki učenik dobio je konturu iscrtanog lika kojem je svojom kreativnom intervencijom trebao podariti osobnost prema vlastitoj viziji. Ideja je bila uprizoriti Osnovnu školu Ljudevita Gaja dječjim likovnim radovima i na taj ih način aktiivno uključiti u oslikavanje životnog prostora škole u kojem provode većinu vremena. Udruga Boje doma dječje radove prilagodit će prostoru škole, isprintati radove na prozirnicu te ih zajedno s djecom, uz igru i kreaciju, otisnuti u hodnike škole za njihov Dan škole 20. travnja 2011. god. Osim kreativne radionice, zabave i ugodnog ambijenta, organizatori su djeci prigodno darovali razne slatkiše, a Cinestar ih je oduševio besplatnom projekcijom animiranoga filma.


Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole Uljepšavanje škole

Kad se "hrvatski" i "priroda" spoje

S one prirodne strane učenici su istraživali životne uvjete na Dravi, a s one hrvatske pisali su sastavke na temu viđenoga i doživljenoga.

Učenici šestih razreda naše škole imali su terensku nastavu u prirodi. Spojili su sate prirode i hrvatskog jezika i s nastavnicama Marijom Kovačić, Zvjezdanom Sikra-Golemac i Katom Šimić, uputili se u nova istraživanja. S one prirodne strane istraživali su životne uvjete na Dravi, a s one hrvatske strane pisali su sastavke na temu viđenoga i doživljenoga. Učenici su bili podijeljeni u šest skupina i imali su različite zadatke: mjerili su temperaturu vode, mikroskopirali živi svijet, prikupljali biljke i životinje… Kad su završili zadatke iz prirode, učenici su se bacili na zadatke koje su im zadale nastavnice Sikra-Golemac i Šimić: kako literarno iznijeti svoja zapažanja i opisati provedeno vrijeme. Nastali su zanimljivi sastavci i opisi koje ste mogli pročitati i na izložbenom panou u holu škole.
Nastavnice su izjavile kako misle da je terenska nastava vrlo dobro prošla, jer su učenici samostalno obavljali zadatke i pri tome uživali unatoč tmurnom danu.

Jako mi se sviđa ovakav način rada. Zadovoljnija sam kad možemo ovako samostalno raditi i istraživati, a i zabavno nam je u skupinama. Voljela bih da ovako češće radimo, izjavila je učenica 6.a razreda.
Učenje i rad na ovakav način želimo usavršiti, jer na taj način učenici su samostalniji i odgovorniji. Čini se da je ova ideja našega HNOS-a naišla na odobravanje i našla svoje zagovornike.

Aldea Budija